Vplivni vplivneži

Pred tremi tedni sva se s Katjo vrnila iz Carigrada. Privoščila sva si tri dni t.i. »počitnic«, kar za naju sicer pomeni ure in ure hoje po mestu s fotoaparatom v rokah in to ves čas v stalnem iskanju fotogeničnih motivov. Ukvarjava se z nečim, kar naju v življenju najbolj veseli, zato ni boljše sprostitve od tiste, na kateri pač delaš svoje najljubše delo. Katja je bila v Istanbulu že tretjič jaz pa sem bil tam prvič pred natanko petdesetimi leti in sem se v tem času tja vrnil vsaj še kakšnih petnajstkrat (mogoče pa tudi večkrat, saj teh obiskov že dolgo ne štejem več!). Prav zato bi lahko za oba rekel, da dobro veva kaj lahko tam v fotografskem smislu pričakujeva. A Katja je pred odhodom vseeno povprašala strička Googla za kakšno dobro idejo pri iskanju novih foto motivov. Rezultati za poizvedovanje katere istanbulske lokacije so najbolj fotogenične so bili zelo zanimivi. Očitno kaj podobnega ne išče nihče več, saj je bila večina zadetkov povezanih z besedo »Instagramable«. Instagramable??? Torej kraji za selfije, kjer lahko najbolje pokažeš samega sebe kjer se v tistem trenutku pač nahajaš in to seveda že v nekaj sekundah objaviš na vseh možnih socialnih omrežjih. Kar služi predvsem temu, da se vsi »prijatelji« s Facebooka ali Instagrama utopijo v lastni slini najčistejše zavisti, da si ti TAM(!), oni pa v svojih bednih službah nekje po sivih predmestjih do kamor se pripeljejo v nabasanih avtobusih ali pa v smrdečih vagonih podzemne železnice.

Slika

 

No, lahko rečem, da sem se na selfije (sicer s težavo) že nekako navadil in jih jemljem kot nujno zlo, a zadeve so nam kar krepko ušle iz rok in vrednotenje (bolje rečeno obsedeno malikovanje …) lastne podobe se je zares korenito spremenilo. Govorim predvsem o influencerjih (še prav posebej ženskega spola), ki jim pri nas po novem rečemo tudi vplivnice. V Istanbulu jih je tokrat kar mrgolelo! Bile so tudi zelo prepoznavne, saj je zdaj očitno navada, da delajo v parih, ponavadi s sodelavko, ki ustrežljivo pomaga in očitno čaka na neke »drobtinice z bogatinove mize«.

Slika

 

Slika

 

Tista bolj čedna pozira, se nastavlja, ves čas na vso moč šobi nabotoksirane ustnice, koketno dviguje ročice (po možnosti s kakšno tančico ali svilenim šalčkom), spogledljivo pogleduje nekam navzgor z eno nogico na prstkih, njena prijateljica (ali pa mogoče le plačana sodelavka?) pa jo ves čas ustrežljivo snema in/ali fotografira. Pa še kakšna torbica svetovne znane in čim dražje blagovne znamke ne sme manjkati. Bila sva tudi priča prizoru, ko je neka od teh (mogoče že?) slavnih vplivnic v eni večjih istanbulskih mošej slekla zgornji del obleke in je samo v nekakšni polprozorni majčki brez rokavov in z valujočimi lasmi pred kamero zaplesala svoj instagramski TikTok ples. In to med verniki, ki so tja prišli molit! Sicer so jo varnostniki kaj hitro pospremili do izhoda, a vseeno veliko bolj prijazno in vljudno kot bi to recimo na njihovem mestu storil jaz. Spet neka druga pa je v mošejo Fatih prišla s prijazno mamo, ki je bolj od daleč opazovala veličastno snemalno epopejo svoje, do amena zafnane hčerke, a ker očitno ni stala dovolj daleč ji je ta strupeno zasikala: »You are ruining my videos!«.

Slika

 

Slika

 

Slika

 

In kako vse to influencanje vidim jaz? Vedno sem precej temeljit pri svojem delu in tudi za tole čebeljenje sem malo netil po spletu in zbiral dodatne informacije. Ste vedeli, da je revija Time enega od teh tridesetletnih internetnih vplivnežev uvrstila med 100 najvplivnejših oseb na svetu? Ima namreč 111 milijonov naročnikov njegove spletne strani in skoraj 30 milijard (!) ogledov njegovih videov? Ob tem pa sem naletel tudi na bolj bizarne vsebine … Namreč na eno od najvplivnejših influencerk, ki jo bom namenoma imenoval samo z inicialkami B.D., da ji ne bi še jaz s svojim pisanjem dodajal novih sledilcev na njenih socialnih profilih, pa tudi drugače je njeno »umetniško« ime tako butasto, da ga sploh ni vredno izgovoriti, kaj šele zapisati. Kakorkoli … Ta dvaindvajsetletnica ( s cca. 5 milijoni sledilcev) fotografira samo sebe v vseh možnih in skrajno bizarnih ter brezsramnih pozah in s tem na mesec zasluži približno 1,2 milijona dolarjev. Njen zadnji TikTok poslovni podvig pa je to, da prodaja vodo v kateri se je kopala v banji (in se ob tem fotografirala) po 30 dolarjev za majhno stekleničko, svoj urin (v še manjših stekleničkah!) pa prodaja po 300-400 dolarjev po komadu. Močno se mi dozdeva, da veliko bolj na mestu NI vprašanje ZAKAJ ti ljudje to sploh delajo, veliko bolj umestno je vprašanje zakaj mi gledalci to sploh gledamo (sledimo?) in jih s tem financiramo ter dodatno spodbujamo. Odgovorite si lahko sami …

 

P.S. koliko ljudi na zadnji Katjini (črnobeli!) fotografiji ne fotografira ali niso fotografirani?

Slika

 

Slika

 

Slika

 

Slika

 

Slika

 

Slika

 

Slika

Arne Hodalič
Arne Hodalič

Slogan mojega življenja je »You can sleep when you’re dead« in tega se držim vsak dan bolj! S podjetjem Our Space sodelujem že vrsto let in skupaj smo pripravili celo vrsto uspešnih dogodkov, predavanj ter team buildingov. Najlepše pa je takrat, ko me Jure (direktor Our Spacea) z družino obišče na morju in skupaj na žaru obrnemo kakšno ribo. Takrat je življenje še lepše.

Zadnje v blogu Čebelnjak:
Morda vas zanima tudi: